lördag 26 augusti 2017

Umeå

Vi startade ca 11 på onsdags förmiddagen mot Vasa. Vi åt en snabb brunch hos Emma och Dankko innan vi körde iväg mot båten. Vi var i Umeå ca 18.00 svensk tid. Vi körde raka vägen mot lägenheten där jag ska bo i höst. Det är en lägenheten som jag delar med tre andra tjejer, jag har ingen aning vilka dessa tjejer är men det blir kul att se när jag flyttar in. Sen käkade vi på Max innan vi handlade och körde till Dennis och Elins lägenhet där vi bodde. 

På torsdag steg vi upp och körde in till stan där vi handlade lite och gick på café. Sen åkte vi iväg så jag fick skriva på kontrakt och fick nyckeln till min första lägenhet i handen. En lägenhet som är nära centrum, skolan och Dennis och Elins. Sen åkte vi till Dennis och Elins och fixade middag innan vi åkte till Navet för att simma. På kvällen blev det filmmys. 

På fredag åkte vi till Ikea för att handla lite smått. Sen gick vi i lite butiker i köpcentrumet innan vi åkte och hämtade våra saker och styrde kosan mot Finland igen. När vi kom till Vasa hälsade vi på Kents bror och kompis som har flyttat till Vasa för att studera, sen åkte vi hem.

Idag har jag betalat min första hyra, bokat båten till Umeå på söndag och ansökt om studiestöd. Nu ska jag fira en äkta finländsk veneziansk innan jag flyttar på riktigt :)






Inga kommentarer: