måndag 28 augusti 2017

Umeå universitet

Idag hade jag mina första lektioner i biomedicin på Umeå universitet. 

Jag sov en lång natt efter allt resande, steg upp och började göra mig redo för första skoldagen. Sen cyklade jag iväg med Dennis till skolan(jag bor hos dem denna vecka eftersom min lägenhet inte är inflyttningsklar). Vi hade redan igår cyklat runt på området så jag visste i vilken byggnad jag skulle vara. Själva klassrummet var svårare att hitta men jag kom fram i tid. Vi hade en 1 timmes information innan lektionerna drog igång. Jag hade medicinsk terminologi och celler och vävnader, alltihop på engelska eftersom vissa av mina lärare inte pratar svenska. Så det kommer bli en härlig blandning av svenska, engelska och lite latin. 

Jag slutade ca. halv tre och cyklade iväg för att hitta ett kårhus där vi ska ha introduktionsdag imorgon. När jag hade hittat det cyklade jag iväg till Dennis skola för att han skulle fixa lite med min cykel. Efteråt bar det av mot centrum där jag fixade med svenskt personnummer vid skatteverket. Sen for jag hem.

Ikväll har jag vilat en stor del eftersom jag hade en spränghuvudvärk som bara blivit värre under dagen. Vi kollade också Idol och åt Dennis goda mat. Men nu så blir det sängen(madrassen) för mig så jag orkar med en full dag imorgon!



Inga kommentarer: