måndag 22 maj 2017

Inträdesprov, student och Rhodos

Hejsan! Sen jag sist bloggade har en del hänt. Förra veckans tisdag tog jag tåget till Helsingfors efter jobbet. Jag övernattade på hostel och på onsdags morgonen steg jag upp och for iväg och skriva inträdesprov. Jag hade inte läst så mycket så den här gången gick inte så bra, men jag förväntade mig inte att det skulle det heller utan skrev mest för att se hur det var och så. På kvällen tog jag tåget hem.

På torsdagen kom studentexamensnämndens slutgiltiga vitsord i studenten och jag fick bekräftat att jag blir student i vår. Jag vågade inte se resultatet förrän efter jobbet, eftersom jag låg på gränsen mellan två vitsord i både fysik och modersmål och var rädd för att få de sämre. Fysiken höjdes till ett vitsord bättre än det jag varit på gränsen till och modersmålet blev det sämre vitsordet, två poäng ifrån det bättre så det störde mig lite. Här kommer lite skryt men jag känner att jag har rätt till det för jag fick L i kemi! För de som inte vet så är det bästa vitsordet man kan få, så jag är sjukt nöjd!

På fredagen flög jag, mamma och Wilma till Rhodos och vi har varit här sen dess. Vi har chillat vid poolen, tagit det lugnt och idag var vi till Rhodos stad och shoppade. På fredag åker vi hem men fram tills det ska jag njuta för fullt!

Inga kommentarer: